Alimentatie , Riscuri!

 Cardiologia este o specialitate medicală care are ca subiect de studiu bolile inimii și ale vaselor de sânge.

Cuprinde  diagnosticul și tratamentul :  – bolilor cardiace congenitale

– bolii cardiace ischemice,

– insuficienței cardiace,

– valvulopatiilor,

–  aritmiilor și  al bolilor pericardului.

Medicii specializați în acest domeniu al medicinei se numesc cardiologi. Nu trebuie confundați cu medicii chirurgi cardiovasculari care efectuează intervenții chirurgicale pe cord.

Ce alimente iti protejeaza inima? 

1. Avocado   

Adauga putin avocado in sandvis sau in salata de spanac pentru a creste cantitatea de grasimi bune din dieta pe care o urmezi. Intrucat contine grasimi mononesaturate, avocado ajuta la scaderea colesterolului „rau” (LDL) si la cresterea celui „bun” (HDL). Ajuta la absorbtia carotenoidelor, in special a betacarotenului si a licopenului, esentiale pentru sanatatea inimii.

2. Somonul      

Foarte bogat in omega 3, somonul reduce nivelul tensiunii arteriale si ajuta la coagularea sangelui. Consumat de doua ori pe saptamana, reduce cu o treime riscul mortalitatii prin atac de cord.
Somonul contine astaxantin carotenoid, care este un antioxidant foarte puternic.Daca nu iti place saomonul, poti opta pentru alti pesti grasi: macrou, ton, hering, sardine, iar beneficiile pentru inima ta vor fi aceleasi.

3. Semintele de in   

Continutul ridicat de acid linolenic alfa a reusit sa transforme aceasta planta antica – inul – intr-un aliment modern miraculos. Acidul alfa linolenic este un tip de organism din care provin acizii grasi omega 3, similari celor care se gasesc in pestii oceanici.Scad  trigliceridele din sange , colesterolul si presiunea sanguina.Poti adauga semintele in cerealele consumate la micul-dejun sau in salate.

4. Soia  

        Soia poate scadea nivelul colesterolului si pentru ca este saraca in grasimi saturate, este o sursa buna de proteine intr-o dieta pentru persoanele care au probleme cu inima. Cauta surse naturale de soia, precum edamame (soia verde). Laptele de soia este o alternativa foarte buna si poate fi consumat impreuna cu fulgii de ovaz. Ai grija la cantitatea de sare din soia: unele sortimente procesate pot contine adausuri de sodiu care cresc nivelul tensiunii arteriale.

5. Uleiul de masline    

Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline scade colesterolul si reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Rezultatele mai multor studii care descopera incidenta bolilor cardiovasculare pe glob, au aratat ca desi foarte multi barbati din Creta au predispozitie pentru colesterol marit, foarte putini dintre ei mor din cauza bolilor de inima deoarece dieta lor este axata pe grasimi bune care se gasesc in uleiul de masline. Specialistii recomanda sortimentele extravirgine sau virgine care sunt cel mai putin procesate si folosirea lor la gatit in locul untului.

6. Spanacul   

Spanacul te ajuta sa-ti mentii sanatatea inimii datorita continutul de luteina, folati, potasiu si fibre. In general, cresterea consumului de verdeturi este benefica pentru inima ta. . Cei care au consumat mai mult de doua portii si jumatate de legume pe zi au prezentat un risc de a dezvolta boli ale inimii cu 25% mai scazut, in comparatie cu cei care nu au mancat deloc astfel de alimente.

7. Fructele cu coaja lemnoasa  

Bogate in acizi grasi omega 3, grasimi mono si polinesaturate, fructele precum alunele, nucile sau migdalele sunt benefice pentru sanatatea inimii. De asemenea, introducerea lor in dieta inseamna cresterea caltitatii de fibre. Ca si uleiul de masline, fructele cu coaja lemnoasa sunt o sursa importanta de grasimi bune pentru sanatate.

8. Fructele de padure  

 Afinele, zmeura, capsunele, indiferent de ce preferi, au proprietati antiinflamatorii si reduc riscul aparitiei bolilor de inima si cancerului. Murele si afinele au proprietati deosebite, dar si toate celelalte fructe de padure sunt foarte bune pentru sanatatea sistemului vascular.

9. Fulgii de ovaz      

Iti poti incepe ziua cu un bol de fulgi de ovaz. Contin acizi grasi omega 3, folati si potasiu. Sunt o sursa buna de fibre, scad nivelul colesterolului „rau” si te ajuta sa-ti mentii arterele sanatoase. Pentru a obtine un gust mai bun si pentru a mari cantitatea de fibre, ii poti combina cu o banana.

10. Leguminoasele    

Lintea, nautul si fasolea sunt o sursa importanta de fibre. De asemenea, leguminoasele contin acizi grasi omega 3, calciu,Fier si fibre solubile, necesare pentru a avea o inima sanatoasa.
Cu toate acestea nu trebuie sa uitam de activitatea fizica, asa zisele antrenamente cardio. Este foarte eficient pentru inima ca noi sa ne miscam cel putin 30 minute pe zi. Dimineata sau seara sunt momentele potrivite pentru a alerga.

Alergatul este eficient pentru un bun tonus, un echilibru muscular corespunzator si reducerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare.Mai mult, ca si ardere a grasimilor, alergatul este la fel de eficient precum mersul pe bicicleta sau inotul. Astfel, intreaga structura osoasa va fi mai intarita, la fel si spatele, iar pentru femei este recreerea ideala pentru ca reduce riscul aparitiei osteoporozei si fracturilor.


Poate mari capacitatea de concentrare, prin oxigenarea cerebrala corespunzatoare. In timpul acestei activitati se secreta endorfina, hormonul fericirii, si astfel tonusul general este considerabil imbunatatit. Alergatul in aer liber mai poate fi si un tratament eficient impotriva depresiilor, asteniilor sau melancoliilor, mareste capacitatea de concentrare si este un exercitiu important chiar pentru memorie.
Exista insa si dezavantaje ale acestui regim. In timpul alergatului, gleznele si genunchii sunt solicitati suplimentar. Astfel, pe termen lung, pot aparea chiar deformari si miscari imperfecte, care pot produce fracturi. Pentru persoanele obeze, acest lucru este foarte des intalnit.

Obezitatea este o conditie caracterizata prin excesul de masa adipoasa raspandita pe diverse zone grase ale corpului. In majoritatea cazurilor, obezitatea este evaluata in functie de greutate, dar trebuie sa constatam ca nu exista nici o echivalenta stricta intre greutate si obezitate, deoarece in greutate sunt incluse si oasele, apa si muschii.

Cauzele obezitatii

Mai multi factori ajuta la explicarea obezitatii:

1. Factorii genetici: au un rol de netagaduit, dar nu sunt singurii responsabili

Un numar mic de gene au un impact semnificativ asupra marimii corpului si procentajului sau distributiei regionale a masei grase.
Copii supraponderali cu varsta de pana la 10 ani, care au cel putin un parinte obez, au un risc de 80% de a deveni obezi la maturitate, fata de 10% sanse in cazul in care ambii parinti sunt slabi.

2. Factorii endocrini: dezechilibre hormonale, glandulare.

3. Alti factori medicali

4. Factorii de mediu si schimbarile de comportament

– „junk food-ul” bogat in grasimi. Populatiile occidentale au tendinta de a consuma din ce in ce mai multe calorii si mai multe grasimi, astfel masa lor corporala creste in mod constant. Aceasta reflecta o schimbare a stilului de viata, iar oamenii devin din ce in ce mai sedentari.

5.Lipsa de activitate fizica:    –  exista un adevarat dezechilibru intre alimentele ingerate si cele eliminate.

RETINETI!

      Zi de zi ne putem ajuta inima, respectand cateva principii simple:

        –  alimentatie echilibrata cu un consum redus de sare si grasimi de origine animala,

       – miscare , 

       – evitarea factorilor de risc precum fumatul si consumul excesiv de alcool.

        Alimentatia echilibrata cu un consum redus de grasimi saturate de origine animala este primul pas catre o inima sanatoasa. 

     Grasimi saturate de origine animala, asa numitele grasimi rele, se gasesc in carnea rosie, in produsele lactate grase precum unt, smantana, branza, in produse de patiserie, biscuiti. Consumate in exces acestea cresc nivelul colesterolului ceea ce duce la aparitia bolilor de inima. Doar 10% din totalul de grasimi pe care le consumam ar trebui sa fie grasimi saturate. 

      Grasimile bune, de origine vegetala, mono si polisaturate ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Surse bune de grasimi nesaturate sunt peste slab, uleiurile vegetale, margarina tartinabila, alunele, fisticul, semintele. Aceste alimente sunt bogate in Omega 3 si Omega 6, acizi grasi esentiali care au rol insemnat in pastrarea sanatatii inimii.

    Noi suntem singurii care putem sa ne salvam!!!

About morenciu8

Sunt un om realist cu scopul de a va deschide mintea , de a va demonstra ca trebuie sa ne ingrijim mult mai mult decat o facem in acest moment.Sper sa va placa si sa invatati multe lucruri de aici , numai bine !

Posted on Decembrie 17, 2011, in Cardiologie. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: